Korabeli fotók, reklámok


A képen Kóris István és testvére, illetve a falnak támasztva édesapjuk egykori szürke Danuviája.

Ilyen állapotban vette Kóris István testvére 1984-ben ezt a Danuviát (1958 júniusi gyártású).
Azóta több eredetiséget és műszaki tartalmat növelő felújításon esett át.
Jelenleg is "hadra fogható" műszakis gép.
       


Balázs Béla fotója:
A képen feltehetően Béla édesanyjának húga, Rózsi néni ül Béla édesapja egykori motorján.
A kép 1960 nyarán készült Temerinben, Béla nagyapjának udvarán.
 Rózsi néni ekkor 14 éves volt, a Danuvia pedig 1.
A motorkerékpár újonnan lett vásárolva, a helyi kereskedésben.


Az "öreg Radányi", kedvenc járművével.



Kesiár Tamás fotója:
  A fotó 1962-ben készült.
A motorkerékpár rendszáma: KC 25-80
A tankon helyet foglaló gyermek Kesiár Tamás,
mögötte Édesapja János, és bátyja Csaba.


Kollégám édesapja vásárolta ezt a D-Csepelt 1956 nyarán. A forradalomkor be akart menni vele Szolnok belvárosába, de a felesége eldugta az indítókulcsot. Később fia ( a képen látható fiatalember) tanult meg motorozni rajta és ezzel a motorral vizsgázott.
Az 1970-es években eladták.


Arthur fotói:



A képen Márkus Rudolf (Tudatomon még nem voltam , de a vas már vonzott!)
 és Édesapja egykori Danuviájával:

Kóris István gyűjteményéből:


Kormos Ervin fotója:
( Az örök barátság első percei! 1962 szeptember.)

Ez a Danuvia volt a Szüleim első nagyobb közös szerzeménye 1962 júliusában.
A harmadik moci amit felújítottam. A váz és motorszám 1/11 1127
 Körülbelül másfél év alatt készült párhuzamosan egy T Csepellel.
A váz első villa a sárvédők eredetiek , a többit össze kellett gyűjtögetni !
Régi fényképek és a két könyv (Kóris-Tálas és Ocskay) segítségével lett rendbe szedve.



A blog készítőjének fotói:






































Az alábbi két kép hátulján a felírat: 
Budapest 1957. április





























Gyári fotók, köszönet érte Tóth Attilának (Pannonia MGTSZ):








Danuvia Cross 1959:

Danuvia Sport Cross 1961:












Gyári fotók a D62-es prototípusról, készítőjük Wittmann Ernőné:







A Danuvia által építtetett Gorkij Művelődési Központ:

Gábor András:

Danuvia Gokart:









Danuvia Sport:

Szabó II. László (Danuvia gyári versenyző)


Wittmann Ernőné (született Varjú Katalin) 1954-ben végzett a szolnoki Gépipari Technikumban.  Még abban az évben Budapesten a Danuviában kezdett dolgozni a Rajztárban mint műszaki rajzoló. Mivel „fiús” lány volt, szeretett kerékpározni, motorozni. Hétvégenként a gyártól kapott motorokkal járt haza Szolnokra tesztelve azok üzembiztonságát, hétfőnként pedig beszámolt a tapasztalatokról. Később már saját D-Csepeljével rótta a kilométereket. Férjével (aki művezetőként dolgozott) is a Gyárban ismerkedett meg, és 1962-ben összeházasodtak.
Katalin abban a kivételesen szerencsés helyzetben volt hogy élete első és utolsó munkahelye egy és ugyanaz volt, a Danuvia! Híresen jó volt a kollektíva, a szakszervezet is jelentős összetartó erőt képviselt.
Imádott fotózni, házi fotópályázatokon is gyakran szerepeltek a képei. 

Gyári fotók
Wittmann Viktória tulajdona (Édesanyja egykori fotói):















...és egy korabeli kedves történet ami szintén vele történt és az Autó-Motor-ban jelent meg:



                                                             Kis András (Tutus) fotói:











Balázs Éva fotója


Fisch József fotói:






Foto: Fortepan














Egy gyűjtőtől kaptuk az alábbi fotókat (kizárólag a blog-on történő) bemutatásra:







Heszler Ferenc (P21FeriTb) internetes gyűjteményéből:








































 Danuvia Gyár Dolgozói facebook-csoport képei:





 Groszvald Attila facebook-os képgyűjteményéből:























































...és további facebook-os képek:



Prototípusok: