A képen Kóris István és testvére, illetve a falnak támasztva édesapjuk egykori szürke Danuviája.
Ilyen állapotban vette Kóris István testvére 1984-ben ezt a Danuviát (1958 júniusi gyártású).
Azóta több eredetiséget és műszaki tartalmat növelő felújításon esett át.
Jelenleg is "hadra fogható" műszakis gép.
Balázs Béla fotója:
A képen feltehetően Béla édesanyjának húga, Rózsi néni ül Béla édesapja egykori motorján.
A kép 1960 nyarán készült Temerinben, Béla nagyapjának udvarán.
Rózsi néni ekkor 14 éves volt, a Danuvia pedig 1.
A motorkerékpár újonnan lett vásárolva, a helyi kereskedésben.
Az "öreg Radányi", kedvenc járművével.
Kesiár Tamás fotója:
A fotó 1962-ben készült.
A motorkerékpár rendszáma: KC 25-80
A tankon helyet foglaló gyermek Kesiár Tamás,
mögötte Édesapja János, és bátyja Csaba.
Kollégám édesapja vásárolta ezt a D-Csepelt 1956 nyarán. A forradalomkor be akart menni vele Szolnok belvárosába, de a felesége eldugta az indítókulcsot. Később fia ( a képen látható fiatalember) tanult meg motorozni rajta és ezzel a motorral vizsgázott.
Az 1970-es években eladták.
Arthur fotói:
A képen Márkus Rudolf (Tudatomon még nem voltam , de a vas már vonzott!)
és Édesapja egykori Danuviájával:
Kóris István gyűjteményéből:
Kormos Ervin fotója:
( Az örök barátság első percei! 1962 szeptember.)
Ez a Danuvia volt a Szüleim első nagyobb közös szerzeménye 1962 júliusában.
A harmadik moci amit felújítottam. A váz és motorszám 1/11 1127
Körülbelül másfél év alatt készült párhuzamosan egy T Csepellel.
A váz első villa a sárvédők eredetiek , a többit össze kellett gyűjtögetni !
Régi fényképek és a két könyv (Kóris-Tálas és Ocskay) segítségével lett rendbe szedve.
A blog készítőjének fotói:
Az alábbi két kép hátulján a felírat:
Budapest 1957. április
Gyári fotók, köszönet érte Tóth Attilának (Pannonia MGTSZ):
Danuvia Cross 1959:
Danuvia Sport Cross 1961:
Gyári fotók a D62-es prototípusról, készítőjük Wittmann Ernőné:
A Danuvia által építtetett Gorkij Művelődési Központ:
Gábor András:
![]() |
Danuvia Gokart:
Danuvia Sport:
Szabó II. László (Danuvia gyári versenyző)
![]() |
Wittmann Ernőné (született Varjú Katalin) 1954-ben végzett a
szolnoki Gépipari Technikumban. Még
abban az évben Budapesten a Danuviában kezdett dolgozni a Rajztárban mint
műszaki rajzoló. Mivel „fiús” lány volt, szeretett kerékpározni, motorozni.
Hétvégenként a gyártól kapott motorokkal járt haza Szolnokra tesztelve azok
üzembiztonságát, hétfőnként pedig beszámolt a tapasztalatokról. Később már
saját D-Csepeljével rótta a kilométereket. Férjével (aki művezetőként
dolgozott) is a Gyárban ismerkedett meg, és 1962-ben összeházasodtak.
Katalin abban a kivételesen szerencsés helyzetben volt hogy
élete első és utolsó munkahelye egy és ugyanaz volt, a Danuvia! Híresen jó volt
a kollektíva, a szakszervezet is jelentős összetartó erőt képviselt.
Imádott fotózni, házi fotópályázatokon is gyakran
szerepeltek a képei.
Gyári fotók
Wittmann Viktória tulajdona (Édesanyja egykori fotói):
...és egy korabeli kedves történet ami szintén vele történt és az Autó-Motor-ban jelent meg:
Kis András (Tutus) fotói:
Balázs Éva fotója
Fisch József fotói:
Foto: Fortepan
Egy gyűjtőtől kaptuk az alábbi fotókat (kizárólag a blog-on történő) bemutatásra:
Heszler Ferenc (P21FeriTb) internetes gyűjteményéből:
Danuvia Gyár Dolgozói facebook-csoport képei:
Groszvald Attila facebook-os képgyűjteményéből:
...és további facebook-os képek:
Prototípusok: